Innováció
Cégünk kiemelten fontosnak tartja, hogy mindig újabb és újabb innovatív termékkel jelenhessen meg a piacon, így nagy hangsúlyt fektetünk az egyedi étrend-kiegészítők mellett a funkcionális élelmiszerek és a táplálkozási kozmetikumok gyártására is.
Funkcionális élelmiszerek jelentősége
A funkcionális élelmiszerek jellegzetessége, hogy élettanilag kedvező hatású komponenseket is tartalmaznak, ami által erősíthetik az emberi szervezet védekező mechanizmusait, javíthatják a fizikai állapotot, biztosíthatják a jó közérzetet és hozzájárulhatnak az egészségesebb táplálkozáshoz. Az innovatív megoldásoknak köszönhető funkcionális élelmiszerek tulajdonképpen az élelmiszeripar válaszai a 21. századi rohanó életvitelre, az ennek köszönhető rossz táplálkozásra és a civilizációs betegségekre.
A pozitív életminőség elérését támogató hozzáadott értékkel rendelkező termékek gyártását cégünk kiemelten fontosnak tartja. Igyekszünk jövőépítő tevékenységet folytatni, és úgy véljük, hogy a jövőt a funkcionális élelmiszerek jelentik. Az Esentico Kft. 2015.-ben csatlakozott a Funkcionális Élelmiszerláncs Tanácshoz, mely olyan cégeket fog össze, akik szintén törekszenek a funkcionális élelmiszerek fontosságának megismertetésére és igyekszik olyan összehangolt tevékenységet végezni, melynek eredményeként a fogyasztók asztalára valóban az egészség-tudatos táplálkozást biztosító élelmiszer kerülhet.
Hangsúly a funkcionalitáson és a hozzáadott értéken!
Az Esentico Kft. kiemelten fontosnak tartja, hogy mindig újabb és újabb innovatív termékkel jelenhessen meg a piacon, így nagy hangsúlyt fektet a pozitív életminőség elérését támogató, hozzáadott értékkel rendelkező funkcionális élelmiszerek gyártására. Az Esentico Kft. öt saját fejlesztésű funkcionális élelmiszernek számító termékkel van jelen a hazai piacon, melyek a MAKKA® Brand alá tartoznak. A MAKKA® Kávék mind minőségi alapanyagból készült 100% arabica kávék, amelyek úgy tartalmaznak rostot, vagy éppen bioaktív kollagén peptidet®, hogy a kávézás élvezetén ez nem változtat.
A MAKKA® Termékcsalád bővítésekor mindig speciális igények kielégítését tartjuk szem előtt. A MAKKA® Rost Kávénk például a rostszegény táplálkozás ideális kiegészítője lehet, míg a MAKKA® Beauty Coffee a hozzáadott bioaktív kollagén peptid®nek köszönhetően hajunk, bőrünk és körmeink szépségéhez járulhat hozzá. A funkcionális élelmiszerek a trendekkel lépést tartva, egyszerre több igényt próbálnak kielégíteni, így mind „kettő az egyben” termékek. A MAKKA® Beauty Coffee-ban például a kávézás élvezete a szépségipar előnyeivel találkozik. A MAKKA® Beauty Coffee a Nyugat-Európában már népszerű táplálkozási kozmetikumok (Nutricosmetics) közé tartozik, melyek különlegessége, hogy a hozzáadott, jelen esetben kávéba rejtett hatóanyagoknak köszönhetően az elfogyasztás által, belülről fejtik ki hatásukat külsőnkre. A MAKKA® Kávék jelentősége abban áll, hogy a rohanó életvitel mellett is segíthetnek életminőségünk javításában gyorsan, egyszerűen, elérhető áron. Már a reggeli kávénk elfogyasztása közben úgy érezhetjük, hogy tettünk valamit szépségünkért, egészségünkért, önmagunkért! Egy kávéra mindenkinek van ideje, miért ne lehetne ez a szokásunk hatékonyabb, egészségesebb, funkcionálisabb?
A MAKKA® Brand megalkotásakor törekedtünk a hozzáadott érték, és a funkcionalitás tudatosítására, ennek eredménye a név: MAKKA® Okos Kávék és élelmiszerek. Mivel a MAKKA® termékeknek nemcsak az ötlete és a saját receptúrája, hanem csomagolási dizájnja is egyedi, így igyekeztünk ezek védelmére. Büszkék vagyunk rá, hogy az általunk gyártott MAKKA® Okos Kávék innovativitását és tudatos márka építését különdíjjal ismerték el a „Ti jöttök” innovációs versenyen.
Innováció témában az RSM DTM Hungary is írt rólunk. A megjelent cikket alább olvashatjátok:
Mindig megpróbálunk egy kicsit mások lenni, mint a többiek: középpontban az innováció
A Detki Keksz és az Esentico a vállalkozó szellem folyamatos fenntartása mellett a termékfejlesztésre is nagy hangsúlyt fektet: új eljárások alkalmazásával, egyedi összetevőkkel, új formulákkal, a versenytársakétól eltérő kombinációkkal igyekeznek kiszolgálni vevőik igényeit.
A Detki Keksz bár szerényen hirdeti, milyen díjak és elismerések birtokában van, vezetője, Pavlova Olga úgy gondolja, hogy a piacon elért forgalmi eredményeik részben ezeknek az elismeréseknek is köszönhetőek. Örömmel éltek tehát a European Business Awards nyújtotta lehetőséggel, hiszen számukra is fontos a visszacsatolás, ami során egy független szakmai csoport ítéli meg piaci szereplésüket, tevékenységüket. Úgy vélik, hogy egyre erősödik a piaci verseny, egyre több szereplő van jelen a piacon és nem egyszerű feladat „kitűnni a tömegből”, ezért rendkívül büszkék minden elismerésre. Töretlen vállalkozói szellemüknek köszönhető, hogy az elmúlt 30 évben számos olyan elhatározásuk volt, amit nem feltétlenül indokolt az éppen aktuális gazdasági környezet, mégis hosszútávon ezek jó és innovatív döntéseknek bizonyultak.
Az Esentico Kft. is, melynek vezetője Mák Kálmán, magyar tulajdonú vállalkozás, és mára több mint 8 saját fejlesztésű étrend-kiegészítővel és 4 funkcionális élelmiszernek számító kávékülönlegességgel van jelen a hazai piacon. Készítményeikben természetes alapanyagok használatára törekszenek, emellett folyamatosan új termékek bevezetésével is kísérleteznek, amelyek a befektetés mellett kreativitást, újító és kitartó vállalkozói szellemet igényelnek. A cég számára a legfőbb szempont az, hogy újabb és újabb innovatív termékkel jelenhessenek meg a piacon, ezért a K+F területe kiemelt fontosságú számukra. Emellett folyamatosan igyekeznek megkülönböztetni magukat a piacon lévő más termékektől, és gyártási kapacitásukat minősítési rendszerek bevezetésével és telephelybő
vítéssel próbálják tovább erősíteni. Kis létszámú családi vállalkozás révén kiemelten fontos számukra a csapatmunka. Az European Business Awards esetében úgy gondolják, e rangos nemzetközi díj rávilágít az adott vállalkozás esetében egy-egy terület jelentőségére, eredményességére, a gazdaságban betöltött pozitív szerepére, s a jól publikált elismerés a fogyasztók körében nagyobb bizalmat válthat ki.
A Detki Keksznél az elmúlt években költséghatékonyabbá tették a termelést, növelték a gyártási kapacitást és új, innovatív termékek gyártásába is belefogtak. Erősségük a folyamatos termékfejlesztés, így képesek jelen lenni termékeikkel a nagy áruházláncoknál, beszerzési társulásoknál is. Távlati céljuk az export további növelése, bár termékeik már Európa más területein is kaphatóak és sikerült piacra lépniük az ázsiai és arab régió néhány országában is. Úgy vélik, beruházásaik segítségével piaci részesedésüket tovább tudják növelni az elkövetkező években és az új, innovatív termékek segítségével sikerül majd újabb vásárlói rétegeket is elérniük.
Az Esentico jelentős áttörést a piacon mindenképpen az innovatív termékek létrehozásával érhet el, így nagy hangsúlyt fektetnek az egyedi étrend-kiegészítők mellett a funkcionális élelmiszerek és a táplálkozási kozmetikumok gyártására. A külföldön már népszerűségnek örvendő táplálkozási kozmetikumok olyan élelmiszerek, amelyek szépészeti előnnyel rendelkeznek, így az Esentico MAKKA® Beauty Coffee elnevezésű kávéja az egyik első táplálkozási kozmetikumként úttörőnek számít a magyar piacon. Az egyedi összetevők kikísérletezése mellett pedig a designra is nagy hangsúlyt fektetnek, hiszen fontos számukra, hogy a minőségi termék minőségi külsővel jelenjen meg. Több kávéjuk magyar és nemzetközi szinten egyaránt védjegyoltalom alatt áll, ezek közül kettő a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának formatervezési oltalma alatt van. Az Esentico rövidtávon az iparág robbanásszerű növekedésére számít, hiszen egyre több vállalkozás számára fontos, hogy a jelen piaci dömpingben kimagasló, egyedi és különleges termékkel szolgálja ki vásárlóit. Ennek egyik legfontosabb eszköze a MAKKA® brand szélesebb fogyasztói körrel való megismertetése, ugyanakkor elengedhetetlennek vélik a termék külföldi piacokon való megjelenését is. Az általuk gyártott készítményeknek már viszonylag széles vásárlóköre van Romániában, de Európa-szerte is törekednek a bővítésre.
A cikk megjelent: http://blog.rsmdtm.hu/2014/10/mindig-megprobalunk-egy-kicsit-masok-lenni-mint-a-tobbiek-kozeppontban-az-innovacio/#more-7449